maandag 14 september 2009

Dag 7: Mammouth Hot Springs (Yellowstone National Park)

De dag begint met een bezoek aan de Mammouth Hot Springs; een geiser vlak naast mijn verblijf. De geiser stinkt naar rotte eieren en er komt puur vergif uit de gaten in de aarde. De wandelroute is 2,3 kilometer lang en is helemaal met hout aangelegd. Overal staan borden dat je de vulkanische grond niet mag betreden. Je kunt er doorheen zakken of zelfs vlam vatten, omdat de grond op sommige plaatsen erg heet is. Geen Amerikaan die dit ook in z’n hoofd haalt. Daar moet je in Nederland niet om komen. Die gaan daar gewoon op staan.
Omdat ik de auto een dagje rust wil geven loop ik de rest van de dag door het park heen. 's Avonds is het tijd voor een goed bord eten. Dat heb ik (deels bewust) tot nu toe nog niet gegeten. Mijn hemel, wat smaakte die steak goed, zeg! Een biertje (een pind), een lekkere, forse steak en wat groente kosten me slechts USD 32,00. De avond wordt besloten in mijn cabine met het schrijven van dit verhaal, begeleidt door huilende wolven op in de bergen op de achtergrond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten