maandag 14 september 2009

Dag 1: Amsterdam – Frankfurt – Washington D.C. – Denver

Na ruim 25 uur vliegen vanaf Amsterdam via Frankfurt en Washington D.C. aangekomen op Denver International Airport. Denver heeft een vrij grote luchthaven voor een stad die niet veel groter is dan Rotterdam. De luchthaven heeft een monorail en een immense aankomsthal, waar Rotterdam Airport nog een puntje aan kan zuigen. De bus van de verhuurmaatschappij staat keurig netjes op me te wachten. Al is daar alles mee gezegd. Eenmaal aangekomen bij het ophaalpunt blijkt dat ik niet verzekerd ben, als Yogi Bear straks in Yellowstone stom toevallig bij mij een ruitje intikt. Dat was me door de reisorganisatie wel verteld. Extra kosten USD 67,=. Niemand die me verder begeleidt naar mijn auto of een kenteken geeft van de auto, zodat ik in het holst van de nacht (het is inmiddels bijna half één ’s nachts) zelf mijn auto kan gaan zoeken. Daarna begint het zoeken van het hotel. En waar begin je, in een stad zo groot als Rotterdam? Gelukkig had ik thuis een uitdraai gemaakt van de routebeschrijving dus dat zou een makkie worden. Dacht ik…. Maar het duurt even (een uurtje) voordat ik gewend ben aan het Amerikaanse wegensysteem. De Interstate 25, die ik moet hebben, is namelijk verdeeld in twee stukken; Noord en Zuid. En om het geheel nog even eenvoudiger te maken eindigt Interstate 25 Noord plotseling en gaat over in Interstate 36 West. Na een half uurtje door randgemeentes van Denver struinen vind ik het wel genoeg geweest en roep een aantal wegwerkers om hulp. Die zijn bereidwillig en leggen me uit dat ik niet zover uit de buurt zit; Nee, gewoon terug naar Interstate 36, de Oostelijke kant en daarna Interstate 25 Zuid. Daarop blijven, totdat je een voetbalstadion van Invesco ziet, en daarna moet je eraf. Makkie, denk ik weer. Maar eenmaal de Interstate 25 Zuid te hebben, duurt het naar mijn zin wel erg lang voordat ik het voetbalstadion zie. Dus maar weer vragen naar dat voetbalstadion. Blijkt dat ik er nog één afslag vandaan zit. Eind goed, al goed. Hotel gevonden na 2,5 uur door Denver struinen, in het holst van de nacht. Één ding; ik was meteen vertrouwd met het Amerikaanse wegensysteem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten