maandag 14 september 2009

Dag 12: Moab – Denver

De laatste dag van deze reis is aangebroken. De reis gaat noordwaarts, in de richting van de Interstate 70 Oost. Het is nog 316 mijl (ongeveer 500 kilometer) tot aan Denver, dus ik kan me opmaken voor een dikke 5 uur Interstate 70 (ter vergelijking: 507 kilometer is van pl/min ’s-Hertogenbosch naar Parijs). Maar vóór ik die Interstate 70 Oost opdraai, moet ik nog 25 mijl rijden door het Arches State Park, met dezelfde enorme rode kolossen als in Canyonsland; al moet ik toegeven van de kolossen in Canyonsland mooier zijn. Maar het is geen straf om even in dit Arches State Park te zijn geweest. Ik had me eigenlijk voorgenomen vandaag niet meer de filmen en te fotograferen. Zoveel bijzondere dingen zou ik toch niet meer tegen komen. Dat is fout gedacht. En als je de foto’s en films van Arches State Park ziet en een spontaan déjávú-moment krijgt, dan heb je het raak: de tekenfilmserie “Roadrunner” (miep-miep-zoef) is hier gesitueerd, en in het aan de grens met Arizona liggende Monument Valley. Maar dat is te ver rijden voor vandaag. Tenminste, als je daarna ook nog eens naar Denver moet, zoals ik. Na een half uurtje te hebben genoten van Arches State Park, is het miep-miep-zoef naar Denver. Onderweg, langs de Interstate 70 Oost is het weinig soeps. Ik wordt getrakteerd op een fikse hagelbui, zo gauw Denver in zicht komt. Dat betekent stapvoets rijden en ingehaald worden door iedereen en alles; inclusief vrachtwagens. Jammer dan. Mijn veiligheid gaat voor. Het stapvoets rijden is voor mijn Chevy Aveo geen probleem; het ding lijkt niet vooruit te branden. Tegelijkertijd hoeft de geplande wasbeurt gaat dus niet door; dat heeft moeder natuur al gedaan. Zonder verdere kleerscheuren of deuken bereik ik Denver, waar ik wonderwel zonder enige moeite mijn laatste hotel voor deze reis bereik. Morgen vlieg ik naar huis; dan is deze USA-reis zeker afgelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten